kathrine.reismee.nl

update

Beste lieve familie, vrienden, kennissen en anderen!

Na lange tijd weer een bericht(je) op mijn weblog, het is hier namelijk veel te leuk en te mooi weer om achter de computer te zitten ;). Er is zoveel gebeurd afgelopen weken dat ik of wat highlights ga geven, of het een heel lang verhaal gaat worrden. Of allebei...

Laat ik beginnen bij Agra. We gingen daar met z'n 5en heen, Camilla, Joanna, Sylwia en Yujiro, de Japanner. Natuuurlijk hebben we de Taj Mahal gezien, maar ook Agra Fort, de Baby-Taj, een beren-opvang en zijn we naar een festival geweest. De Taj is serieus Echt zo mooi als iedereen zegt. Ontzettend groot en helemaal van wit marmer. We waren er 's ochtends vroeg om een uur of 6, met zonsopgang is ie dan het mooist. Camilla en ik zijn ook 1 dag naar een organisatie geweest die zich inzet voor beren die gebruikt worden om te dansen voor toeristen. Zij vangen deze mishandelde beren op en geven trainingen en scholing voor de Kalandar-stam, dat zijn de mensen die al eeuwenlang met die beren werken. Dat wordt hun van vader op zoon geleerd, en een andere manier om geld te verdienen kenden ze voorheen niet. Verder hebben we in Agra ook vooral veel op het dakterras-restaurant van ons hotel gezeten, heerlijk in het zonnetje en 's avonds gezellig met andere reizigers. Ze hadden alleen geen alcohol-vergunning dus bier werd in theepotten geserveerd... (remember milou?;)) In ons favoriete restaurant in Agra, Joney's place, was het hetzelfde verhaal, daar stond het op het menu als appelsap :).

Aiesec Lucknow is trouwens nog steeds ****. Na een maand hadden we nog steeds geen koelkast in ons appartemen. Je vraagt je af wat er moeilijk aan is om dat te regelen.. nou, helemaal niks! 24 uur nadat we besloten hadden om er zelf 1 te kopen stond er een goed gevulde koelkast in onze woonkamer. We hadden aiesec medegedeeld dat we geen huur meer van betalen en daar een koelkast van kopen. De vraag was alleen hoe... Gelukkig hadden we de week ervoor ergens op straat een Australische Indier ontmoet die een auto had en wel met ons meewilde, hij kende ook nog eens iemand die koelkasten verkocht dus heeft hij voor een mooi prijsje een felblauwe koelkast geregeld :) We waren er zo blij mee dat we spontaan besloten om een feestje te geven om dat te vieren. Warren, die australier, haalde nog een vriend van hem op dus toen zaten we met 6 mensen, 1 koelkast, 1 muziekinstallatie, 2 boxen en 2 kratten bier in 1 auto: Nothing is impossible in India!

Yujiro, de Japanner, was toen trouwens alweer terug in Japan... Hij had besloten dat hij het toch niet zo leuk vond in India, dat zijn Engels zo slecht was dat hij niemand kon verstaan en dat ie het niet zo leuk vond om met ons in 1 appartement te wonen. Loser..

Verder zijn we die weken druk geweest met ons werk en waren we bijna elke avond wel te vinden in onze stamkroeg: Strokes. De ene keer met een groep internationale studenten van Lucknow universiteit, met Warren en vrienden, met 2 Engelse Indiers die we in de KFC ontmoet hadden of gewoon met ons 4en.

Ook ben ik met Camilla een week op vakantie geweest naar Goa, naar het strand! Het was echt heerlijk, Goa is zo anders dan de rest van India! We hebben dagen op strand gelegen,scooter gehuurd en de omgeving verkend, vooral veel hippies ontmoet, maar ook andere leuke mensen uit London (offcourse, die vind je overal!) Israel, NieuwZeeland en Amsterdam! Toen we weer terug waren op het vliegveld van Lucknow haalden onze vrienden ons op en gingen we natuurlijk eerst even langs Strokes om bij te kletsen en toen weer naar huis :)

Op mijn stage ben ik nog steeds bezig met het onderzoek en ondertussen ook met het schrijven van projectvoorstellen die we opsturen naar donororganisaties voor sponsoring. Het is echt een uitdaging want de selectie is zo ontzettend streng, maar ik hoop dat mn stage snel weer wat geld krijgt ;) We hebben ook een nieuwe website: http://www.lmst.org.in De foto's zijn mijn bijdrage ;)

Ik zal ook eens proberen of ik via deze computer foto's kan uploaden, dat is elke keer maar afwachten...

Groetjes! Kathrine

Milou

Whoehoee... langleve het bier uit de theepot! Dat smaakt toch ook veel beter dan bier van de tap ;)
klinkt allemaal heerlijk joh :) Vooral die koelkast! ik heb er ook een sinds vorige week! (we hadden er een... maar daar werd serieus ALLES uit gejat, heel irritant! nu hebben we er eentje met slot :)
Kga nu je foto's bewonderen :D
SMAK pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffft (ik moet die zoen natuurlijk even naar je toe blazen!)

Marianne

Klinkt geweldig! Echt heel erg gaaf allemaal :D
Mooi dat jullie eindelijk een koelkast hebben ;)
En een stamkroeg in India, super toch!
Blijf ervan genieten!
Liefs vanuit NL, x Marianne

Petra uit Nijverdal

Dag meid,

Wat leuk allemaal, goh!
Je hebt daar veel genoten, zie ik ook aan jouw verhaal. Gaaf allemaal
Gelukkig is er een koelkast, dna worden de levensmiddelen of drank niet snel bedorven....

Laatst hebben we (doofslechtziende mensen) een lezing gehad in Amsterdam. Een doofslechtziende vrouw uit Canada kwam naar Nederland om iets te vertellen over haar werk in Afrika. Ook heeft ze veel mooie foto's laten zien en een boel ervaringen daar in Afrika. Ze vertelde ook dat ze eerst geen koelkast hadden in hun appartement en later wel en ja, ook in de woonkamer.

Wens jou veel plezier verder, en tot de volgende keer!!

Knuffel peetje

wencke

Kath!!!! Hoe super van jullie koelkast-actie! Wat een moeite idd:S Maargoed, nu een mooie blauwe en! een leuk feesje rijker;) Leert veel mensen daar kennen zo te horen! Mooi om te lezen! Ga zo ff je fotos kijken:D Ben benieuwd! Ben inmiddels een dagje thuis.....ongelofelijk wennen! geniet hoor, want hier mis je alles weer. Mail je snel!!

Liefs

Marjan

Hey Kathrine!

Leuk om een glimp van jouw avonturen in India mee te krijgen via de reislog!
Bier in een theepot kan ook bier in een demper worden... mischien een ideetje voor tijdens de repetities ;-).
Bij DES gaat alles z'n gangetje, geen hele spannende gebeurtenissen.
Geniet van je tijd in India!

Groetjes,
Marjan

Thi

Heey Kath!!

Haha grappig bier in een theepot:) Goed van jullie om eigenhandig een koelkast te regelen! Dat was vast een heel leuk gezicht zo'n bepakte auto:)
Zo te horen, gaat het prima daar in India!
Ben gister naar t strand geweest in Scheveningen! Heerlijk! Wat heb ik dat gemist zeg ;)
Veel succes met je stage en geniet van elk moment daar!

Kus!