kathrine.reismee.nl

Wat een land...

Hoi allemaal!

hier even een teken van leven vanuit India! Vanochtend ben ik wonder boven wonder mét bagage aangekomen op het vliegveld van Delhi :D

Ik had vantevoren een hotel gereserveerd met taxi-service vanaf het vliegveld, er zou dan iemand met een bordje met mijn naam op me wachten. Ik heb dat namelijk altijd al een keer gewillen, dat ziet er zo leuk uit. Op Schiphol dan... Hier is het niks speciaals, ik was 1 van de 100.. Ik liep met de taxi-chauffeur naar de parkeerplaats en natuurlijk was mijn taxi 1 van de verrotste die er tussen stond.. haha. Het was een soort mini-turkenbus, de foto's volgen later! Onze oude koektrommel is er luxe bij, de meeste busjes hebben bijvoorbeeld helemaal geen dashboard, ben je gek, is helemaal niet nodig. Alle draden hangen gewoon los. Deuren zijn eigenlijk ook niet nodig.. evenmin als knipperlichten, lijnen op de weg en verkeersregels. Natuurlijk wist ik dat allemaal al wel, maar als je er zelf middenin zit is dat toch heerlijk om er zelf van te genieten! Ik vind het geweldig om weer in een 'niet-westers land' te zijn, gewoon omdat het allemaal zo anders is! De rit naar het hotel duurde best lang. Wij hadden namelijk een claxon die klonk als een gans in nood, niet echt indrukwekkend dus. En aangezien hier degene die het hardst toetert voorrang krijgt schoot dat niet echt op :) Maar no problem, er is niks leukers dan op de 1e dag in een vreemd land in een taxi door de stad te scheuren.

Het hotel ligt in de toeristische wijk Paharganj en is simpel, maar de mensen zijn heel aardig en het is op een paar beestjes na hartschikke clean. Ik ben meteen na aankomst gaan rondstruinen inde staden heb geprobeerd een gezicht te trekken of ik hier al weken ben en weet waar ik naar toe loop. Anders wordt je namelijk door iedereen aangesproken die je mee wil nemen naar die winkel hier, deze winkel daar, toeristen-office zus en train-tickets zo. Nja, niet dat je er helemaal aan ontkomt, maar de kunst is om het verschil te ontdekken tussen oplichters, mannen die je willen versieren en echt aardige mensen.

Natuurlijk was ik uiteindelijk hopeloos verdwaald in al die kleine, drukke straatjes en na 3 keer hetzelfde stuk te hebben gelopen ben ik in de fiets-riksja gestapt die me netjes bij het hotel heeft afgezet.

Morgenochtend vroeg ga ik alweer weg in Delhi (met de trein naar Lucknow, waar ik stage ga lopen), maar kom hier zeker nog terug om de rest van de stad en bezienswaardigheden te bezoeken!

Een fijn weekend!

Groetjes, Kathrine (ook de naam van 1 van de populairste Bollywood-actrices!)

Reacties

Reacties

janny

Wat leuk om zo snel al iets van je ervaringen te lezen en dan ook nog zo positief! Ik zou best in jouw schoenen willen staan als ik dit allemaal zo lees, lijkt me echt leuk om mee te maken. Misschien later..... Goede reis morgen en maak er wat van! Groeten van ons allen. Mama

Petra

Wat leuk om jouw verhaal te lezen op jouw eerste dag.
het is altijd spannend..... Ik zal jouw verhaal bijven volgen....

Heel veel plezier! en succes op jouw stage...

Liefs Petra.

Milou

haa actrice ;)
Heb ik je wel eens verteld dat mijn moeder je ook op zo'n actrice vind lijken? (weet ff niet meer welke.. haha) Maar echt geweldig dat je meteen ff je verhaaltje post! Klinkt echt suuuper :D Mss dat ik afrika toch maar inwissel voor india ;) Goeie reis morgen en succes d'r mee maandag!!!
kuskus Mil

Wencke

Heej lieve kath!

Jeaj meteen een verhaaltje!Leukleuk! Fijn te horen goed aangekomen te zijn! Wat een nieuwe indrukken zullen t zijn voor jou:) Ben nu al benieuwd naar de fotos. Enne, die kunst van onder de knie krijgen wie aardig of oplichter zijn.....nou, dat is me echt een kunst, geloof me. Heeel veel plezier en geniet volop. Succes volgende week met stage!
Liefs

peter en liesbeth

hoi kathrine,
Bedankt voor mooi verhaal, he.
wij zullen jouw komende reisverhaal volgen, hoor
Fijn dat jij goed in india aangekomen bent.
wat leuk, dat jij in fietsriksja getsapt ben.
groetjes van peter en liesbeth

Fam. Breugem

Hoi Kathrine, Wat leuk om dit allemaal te lezen en te horen dat je goed bent aangekomen. Zal een hele uitdaging voor je worden!! Maar we wensen je een super leuke en vooral leerzame tijd toe.

Groetjes, Gerhard, Angelique, Koen, Daan, Maartje

mariet

hey katrientje,
ben wat laat met lezen, inmiddels ben je natuurlijk al op je stage aangekomen.
wat een ervaring, in dat drukke dehli, niet zo gek dat je verdwaald bent. hoeveel dagen ben je daar eigenlijk geweest?
en ja ik weet niet wat de mannen daar gewend zijn, maarja je mooie rode haar en blanke huid zullen ze best wel mooi vinden.
ben benieuwd naar de foto's. en hoe het verder met je gaat. morgen is je naamgenoot jarig, oma dus.
een dikke kus van gerrit, mariet tessa loes en julia

Jan & Wilma, Matthijs, Emma en Lucas

Ha Kathrine !

Fijn dat je goed aangekomen bent !
We zullen met je 'meereizen'. Je moeder had vandaag bij je oma die jarig is, je reisverslag meegenomen en liet dat natuurlijk vol trots aan iedereen zien. Leuk!
Veel succes de komende tijd en we zien je volgend verslag wel weer binnenkort.

groetjes van ons allen!
EN

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!